Rss
ВІТАННЯ ІМЕНИННИКАМ!
Rss
25 квітня
Флерчук Віктор Вікторович

25 квітня
Чичкан Юрій Олександрович

25 квітня
Кіндзера Ірина Павлівна


Федерація каное України вітає з ДНЕМ НАРОДЖЕННЯ
і бажає здоров'я та успіхів!
Our office:
Україна 01023 Київ
вул. Еспланадна, 42,
офіс 901
тел: +38 (044) 284 38 37

Адреса електронної пошти: ukrcanoefed@meta.ua

Ukraine 01023 Kyiv,
42 Esplanadna str.,
office 901
tel: +38 (044) 284 38 37

Календар
«    Апрель 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
» » Юрій ЧЕБАН. Про особливості «Козаків» та своє майбутнє
  • Опоблікував: Влад
  • |
  • Коментарів: 0
  • |
  • Переглядів: 318

Як ми і обіцяли до вашої уваги інтерв’ю дворазового олімпійського чемпіона Юрія ЧЕБАНА, яке він дав після приїзду в Україну «козаків». Він розповів про конструктивні особливості човна саме для спринтерів, а також про майбутнє – і своє, і «козаків».

 

 

- Ви на власні очі могли побачити те, про що стільки розмов на Олімпійських іграх та й після них. Ось з’явилася можливість показати всім бажаючим цей човен в повній красі. На човні зображено те, що було у мене в душі. Я хотів мати із собою в Бразилію частинку України, і це у нас вийшло.


 

ОСОБЛИВІ ПРИКМЕТИ

- Чи були якісь інші варіанти малюнка? Чому саме козаки?

- Такий малюнок краще за інших розкаже про Україну. За моєю задумкою там повинно було бути більше елементів. Але виробник човна відмовив мене, логічно зазначивши, що 60-70% човна знаходиться у воді і ці елементи ніхто не побачить. Прийшли до того, що найкрупнішими елементами стали саме козаки, яких видно з дуже далекої відстані, та надпис «UKRAINE». Є ще перший варіант виконання, але другий – набагато кращий, він зроблений вже з урахуванням моїх зауважень.

- Як довго і де створювався цей диво-човен?

- Створювалася вона в Польщі, адже «Пластекс» базується саме в цій країні. Художник також поляк. Малюнок виконувалася десь два місяці. І приїхав цей човен в Ріо десь за два тижні до старту змагань.

- Художник добре зрозумів ваш задум?

- Так, він добре передав те, що я задумав. Після того, яка був зроблений малюнок на першому човні, я зробив дякі корективи, і вони їх врахували.

- Цей патріотичний дух, який був закладений в човен, допоміг упродовж дистанції?

- Звісно. Коли виступаєш на чужому човні, не знаєш, як він себе поведе. Мені ж хотілося, щоб у мене був не просто човен, а частинка мого дома, частинка моєї країни. Цей човен вдихнув в мене чимало енергії.

- Кілька слів про першу модель «козаків»?

- Там також зображені козаки, але малюнок був зроблений не на тій моделі човна. Я ії тестував, навіть виступав на етапі Кубку світу. Гонка вийшла не зовсім вдалою. Модель не підійшла, і ми відмовилися від неї.

 

 КОНСТРУКТИВНІ ОСОБЛИВОСТІ

 

- У кожного човна є свої особливості, які відповідають тим, чи іншим якостям спортсмена. Ця модель «Пластекс Файтер», на мій погляд, краще підходить спринтерам. Форма носу, форма дна. На дні у нього три кута, які не дають йому просідати під час старту. В момент старту йде найбільш інтенсивне веслування – веслувальник розганяє човен, давлячи ногою на передню частину човна, відповідно човен може просаджуватися, а вже через втрачатиметься швидкість. В цій моделі таке просідання менше, тому, як на мене, вона більше відповідає саме спринту.

- Чи є в цьому човні конструктивні особливості, пов’язані саме з вашими особистими якостями?

- В принципі на ній може ганятися будь-який спортсмен. Єдине, чим може відрізнятися це якісь внутрішні конструктивні моменти. У мене, наприклад, упор для ноги встановлений під певним кутом для кращого контролю човна.

- Такий човен напевно дороге задоволення?

- Мало того, що дороге, так ще і на кожному куту вони продаються. Це ж не пакетик насіння (сміється). Нанесення малюнка – це ж ручна робота, під заказ. На заводі зазвичай штампують одноцвітні човни.

- Для олімпійського чемпіона такий човен те ж дороге задоволення?

- Для олімпійського чемпіона роблять зкидку в розмірі 100%. Адже для фірми-виробника це хороша реклама, коли на човні, який вона виробила, виступає титулований спортсмен. Тим самим пробують підняти рівень продаж. Але я моє тверде переконання в тому, що веслувальник везе човен, а не човен – спортсмена.

- До появи «козаків» на якому човні ви готувалися?

- Готувався на «ракеті», на якій виграв чемпіонат світу в Москві в 2014 році. Але коли прийшли «козаки», пересів на них, щоб відпрацювати елементи старту вже на новому човні.

- Яка подальша доля цього човна?

- Якщо продовжу кар’єру, то виступатиму на цьому човні, якщо ні – вона перейде в музей, чи юному перспективному спортсмену.

- Розкажіть про технічні параметри каное для тих, хто не знає – яка ширина, довжина?

- Ширина не менше 30 см, довжина – 5 метрів, поверхня повинна бути рівною, а якщо э кути, то з певним нахилом, та взагалі відповідати всім технічним вимогам. Перед кожним змаганням вимірюється чи не кожен клаптик човна. Буває, що спортсмени натирають човен спеціальними водовідштовхувальними засобами, що покращує швидкісні характеристики човна. Цього не повинно бути. Все це тестується та перевіряється. Плюс на корму встановляється датчик-GPS, що дозволяє фіксувати проходження човна. Виміряється швидкість, частота гребка та положення човна відносно центру доріжки – якщо є відхилення, то спортсмена можуть зняти.

 

ТРАНСПОРТУВАННЯ

- Розкажіть, як транспортувався човен із Бразилії?

- В контейнері. І тільки вчора я привіз його з Ковелю в Южне. Човни всіх європейських веслувальників-учасників Олімпіади були доставлені в Португалію на базу «Нело», звідкіля кожна країна могла їх забрати. Українські човни були завантажені на спеціальні конструкції і доставлені в країну.

- При транспортуванні човен може пошкодитися?

- Човен пошкоджується в будь-якому разі, і при тренуванні, і при транспортуванні. Зараз я помітив кілька сколів – і це відбулося при транспортуванні. Скоріш за все, ті кріплення, які були використані, не зовсім були продумані саме для човнів, а були загального призначення. Тому вони і залишили такі сколи. Вони, в принципі, не впливають на швидкість, але впливають на естетику. Неприємно, коли човен пошарпаний, тим більше, що човен новий.

 

МАЙБУТНЄ

- Нещодавно відбувся Конгрес Міжнародної Федерації веслування. Як і передбачалося, дистанція 200 метрів була виключена з олімпійської програми. Які подальші плани?

- Рішення буде прийняте найближчим часом. Днями я відправляюся на лижний збір в Бельмекен, що в Болгарії. Поки я в спорті, а далі вирішуватимему це питання.

- Хотів би залишитися в спорті?

- Спорт – це моє життя, те, що я добре знаю, добре розбираюся. На мій погляд, є такі моменти, які я міг би підказати молодому поколінню. Не кожна людина підіймається до таких вершин, причому двічі. Коли ти відчув смак такої перемоги, ніколи його не забудеш. Коли спілкуєшся з тренерами, розумієш, що у них є чимало досвіду, але вони ніколи не доходили до таких вершин, тому не знають, що робити саме там. І в цьому, як на мене, є проблема нашого спорту.

 

Прес-служба ФКУ

Облако Тегов