.
Rss
ВІТАННЯ ІМЕНИННИКАМ!
Rss
15 листопада
Ткачов Олександр Дмитрович


Федерація каное України вітає з ДНЕМ НАРОДЖЕННЯ
і бажає здоров'я та успіхів!
Our office:
Україна 01023 Київ
вул. Еспланадна, 42,
офіс 901
тел: +38 (044) 284 38 37

Адреса електронної пошти: ukrcanoefed@meta.ua

Ukraine 01023 Kyiv,
42 Esplanadna str.,
office 901
tel: +38 (044) 284 38 37

Календар
«    Ноябрь 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
» » На базі в Дніпрі почалася комплексна реконструкція
  • Опоблікував: Влад
  • |
  • Коментарів: 0
  • |
  • Переглядів: 1202

На водно-спортивному комбінаті в Дніпрі, де вже багато років відбуваються всі головні національні змагання з веслування, почалася комплексна реконструкція. Про це повідомив міський сайт Дніпра, котрий і розповів в деталях, як це проходить.

Роботи йдуть в самому кінці комплексу, який об'єднує в собі гребний канал, обвідний канал, три коси і насипну дамбу, яка їх з’єднує. Хронічною проблемою комплексу була слабка проточність, через що вода постійно застоювалася, цвіла, а канали і ближня до берега протоки Дніпра обростали водоростями. Проблему ускладнює ще й те, що в протоку Дніпра з боку Набережної Перемоги впадає аж сім зливових колекторів.

 



ПРОЕКТ РОЗРОБИЛИ, А ПОТІМ ПЕРЕСТАЛИ ФІНАНСУВАТИ

- Проект комплексної реконструкції гідротехнічних споруд веслувального каналу та воднолижного стадіону, бази олімпійської підготовки КП «Водно-спортивний комбінат» був розроблений ще в 2008 році, - розповідає заступник директора, начальник відділу капітального будівництва КП «Водно-спортивний комбінат» Володимир ДУБЧЕВ. - Розпорядженням Кабміну його кошторис був затверджено в 110 мільйонів гривень. Відповідно до титулу, основне фінансування (108 млн) було передбачено з Держбюджету. У 2010-11 роках було виділено всього 12 мільйонів. За ці кошти було розпочато будівництво загороджувальної дамби воднолижного стадіону для установки воднолижного дороги Ріксена, яка була встановлена ​​клубом «Сентоза» і працює з 2014 року.

На тому в роботах настала пауза.

У 2016 році була проведене коригування кошторису загального проекту реконструкції, який склав вже 195,8 млн грн.

КП «Водно-спортивний комбінат» Дніпропетровської міської ради 7 липня нинішнього року за результатами проведеного тендеру в системі «Прозорро» замовило ТОВ «СМД-Інвест» реконструкцію гідротехнічних споруд веслувального каналу та воднолижного стадіону бази олімпійської підготовки за 179 440 000 грн.

Як пояснили в КП «Водно-спортивний комбінат» (яке виступає замовником робіт), в останні роки державний бюджет ніяк не фінансує цей проект. У нинішньому році 9,1 мільйонів гривень надійшли з міського бюджету Дніпра. За ці кошти і розпочато роботи з будівництва водопропускної шлюзу на дамбі між другою і третьою косою і автодорожнього моста в кінці другої дамби, на якій розташована зона старту і фінішу веслярів і спортивний комплекс.

 

ЩО РОБЛЯТЬ ЗАРАЗ

За проектом, до кінця 2019 року в Мандриківській затоці Дніпра укріплять береги гребного і обвідного каналів, намиють територію фінішної зони гребного каналу, продовжать внутрішню косу обвідного каналу, влаштують хвилерізи воднолижного стадіону, струменеспрямовуючу дамбу, водопропускні споруди, автодорожній міст, пішохідний місток і водопропускної шлюз.

Роботи проводить ТОВ «СМД-Інвест» з Новомосковська, що, як говорилося вище, стало переможцем тендеру в «Прозорро». Підприємство вже має чималий досвід в цій сфері: саме воно будувало дамбу в районі нашого воднолижного стадіону, споруджувала захисні дамби в селищах Князе-Григорівці на Каховському водосховищі (де було потрібно захистити від підтоплень старий храм) та Велика Лепетиха Херсонської області та інші об'єкти.

Основний об'єкт - водопропускний шлюз на дамбі між другою та третьою косою. Для його установки виконано розчищення території від заростей і проводяться заходи з водопониження. Коли їх виконають, ділянку дамби розкопають і на ії місці зроблять бетонний шлюз. У ньому буде встановлений затвор для запору протоку води під час змагань. Через шлюз буде прокладена пішохідна дорога.


- Шлюз змонтуємо в цьому році, - розповідає головний інженер СМД «Інвест» Сергій ДУДКО. - Після цього бетон буде застигати 28 діб. Уже в наступному році дамба в районі шлюзу буде розкопана і проточна вода піде через шлюз в обвідний канал.

В цьому році буде проведена підготовка і до спорудження моста від дамби до другої косі. Міст замінить собою насипну перемичку. Цього року встановлять 8 буронабивних паль під 50-метровий міст. На жаль, зараз виділена лише третина суми для фінансування будівництва самого моста. Якщо надійде решта коштів, навесні міст закінчать. А земляну перемичку після цього розмиють.

Далі на другий косі, через один кілометр, буде створений ще один міст, бетонні роботи під який теж виконають в цьому році. Другий міст планується залізним довжиною 25 метрів.

Ці два мости забезпечать нормальну циркуляцію води між обвідним і гребним каналами, а також дадуть можливість спортсменам повертатися до місця старту по обвідному каналу.

Грунт, що буде вивільнятися при будівництві шлюзу та двох мостів, піде на спорудження нової водонаправляючої дамби. Йдучи вгору за течією Дніпра на 50 метрів, така насипна конструкція забезпечить більший приплив води в обвідний канал комплексу і в протоку Дніпра. У 2018 році в цій протоці буде побудована водонаправляюча дамба №2 і хвилелом протяжністю 1,2 кілометри. А на початку третьої коси буде насипана ще одна дамба, яка стане «завертати» воду з обвідного каналу під існуючий зараз автодорожній місток на початку коси №1.

 

- Під існуючим на початку першої коси мостом русло розширимо і поглибимо до 4 метрів, - додає Сергій Дудко. - Берегова лінія першої коси буде вирівняна. На ній буде побудований ще один міст з розмивом насипу коси під ним. Все це - для збільшення проточності і циркуляції води.

Ще більш грандіозними очікуються роботи з берегоукріплення. На протяжності 10,3 кілометрів по берегах всіх трьох піщаних кіс належить вирубати дикі зарості кущів і дерев (які потім будуть замінені на молоді дерева і газони) та сформувати плавні укоси берегів. Укласти на них геотекстиль, щоб назовні не проростали очерет і чагарник. А зверху - укласти габіони і мати Рено зі щебенем, щоб берега не розмивалися водою.

 

- Комплекс цих заходів при достатньому фінансуванні буде виконаний в 2018 році і забезпечить повноцінний водообмін в водно-спортивному комбінаті, значно поліпшивши екологічну обстановку в Мандриківській затоці, - резюмує Сергій Дудко.

 

ЩО БУДЕ В ПЕРСПЕКТИВІ

Ці колосальні гідротехнічні роботи - тільки частина загального проекту, який повинен повністю перетворити цю частину міста і акваторії Дніпра. Водно-спортивний комбінат може стати центром спорту міжнародного класу!


- При підготовці проекту реконструкції нашого комбінату ми ретельно вивчали досвід і напрацювання подібних кращих зарубіжних центрів - в Дуйсбурзі, Мілані, Познані, Белграді, Рачіце (Чехія), Понтеведрі (Іспанія) та інших містах, - розповів, демонструючи матеріали, замдиректора з експлуатації спортивних споруд КП «Водно-спортивний комбінат» Павло СЕБІН. - Гребний канал і водно-спортивний комбінат повинні стати центром величезної рекреаційно-спортивної зони, що функціонуватиме цілий рік, доступної та цікавої для городян і приїжджих нашого міста.

В першу чергу, виконуються гідротехнічні заходи, про які говорилося вище. Але, не чекаючи їх завершення, КП «ВСК» розробило концепцію розвитку архітектурно-інфраструктурної частини комплексу. Згідно неї зона старту і фінішу веслувальників (а у нас проводяться щорічно близько 20 великих змагань з веслування на байдарках та каное, на човнах-драконах, з академічного веслування плюс до цього змагання дітей та ветеранів) переноситься з кінця другої коси в найдоступніше місце для глядачів - в початок першій, відразу за існуючим містком.

Тут планують побудувати вражаючий водно-спортивний стадіон з сучасними трибунами. У його структуру увійдуть критий спортивний комплекс з центром реабілітації, конференц-залом та тренажерними залами. Готель і зона кемпінгів для розміщення гостей змагань. Зона харчування. Величезний тир, який стане базою підготовки біатлоністів, лучників і буде відкритий для всіх бажаючих.


Повністю зміниться і зона відпочинку та купання. Уздовж всієї першої коси будуть обладнані сучасні пляжі з інфраструктурою. Коса буде закрита для руху автомобілів, по ній можна буде пересуватися на велосипедах, а також на електрокарах-шаттлах.

- Для того, щоб перетворити цю територію на спортивну та рекреаційну перлину нашого регіону, необхідні 105 мільйонів гривень, з яких місто може виділити лише 6 млн, - пояснює Павло Себін. - Ми всіма силами прагнемо залучити до реалізації проекту Міністерство охорони природи і Міністерство екології України. Готуємо запит про те, щоб дати можливість обласному бюджету брати участь в реалізації цього проекту. До нього проявляють інтерес і зарубіжні інвестори. Сподіваємося, спільно, за участю різних джерел фінансування гребний канал, водно-спортивний комбінат і вся ця територія перетворяться і отримають абсолютно нове життя.

 

Прес-служба ФКУ за матеріалами gorod.dp.ua.

Облако Тегов